torsdag 26 januari 2012

Träning för Tomas!

Hej!
Nu ska jag berätta om träningen :)

Jag kan summera den med att jag är supernöjd!! Fick göra ett akut hästbyte imorse för att Walle hade tappat en framsko :( men det blev jättebra ändå.. Jag tog med Bosse och Hop-Zan..

Som vanligt var det jättebra träning för Tomas, han är så bra på att anpassa träningen för hästen.. Rätt övningar till vad hästen klarar av =)

Som jag har sagt tidigare så är Bosse "grön" för att vara 6 år.. Men jag köpte honom som ett projekt och jag kan efter idag säga att jag har en väldigt fin häst att jobba med =) Han är positiv, ärlig, har egen bjudning och är väldigt ambitiös! Vad mer kan man begära? Han är inte det minsta "tittig" heller, det är ett stort plus i kanten!!

Hop-Zan var det en häftig upplevelse att hoppa med idag, som han har mognat och utvecklats av sin vila :) och vuxit ;) Han hade egen motor, positiv, letade hinder och var avspänd.. Han är också väldigt ambitiös och rädd om sig!

Så gissa om jag är glad att ha så fina hästar att jobba med :) LYCKA!!

Eftersom det blev som det blev idag så blir det Walle som får gå Peter Eriksson träningen!

Om två veckor åker jag tillbaka och tränar för Tomas igen, då tar jag med mig alla tre! Det blir kul!


Åskebros fina ridhus där vi tränar!


Hop-Zan och jag hösten 2011


Bosse "bus"
Snart kommer den roliga nyheten... Men först måste hästarna få lite kvällsmat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar