tisdag 17 januari 2012

Tisdag!!

Hej :)
Den här dagen har rullat på i en rasande fart.. Åkte till ridhuset med fyra hästar, Walle, Bosse, Nemo och Mirantos.. Vi hade två i var att rida. Jag hoppade lite med Bosse idag, han har nog inte hoppat så mycket konstaterade jag. Vi hade byggt upp en liten serie med studs (två kryss) ett galoppsprång till en oxer, två galoppsprång till ett räcke. Han var lite "vinglig" emellan. Men när han hade gjort det några gånger på rad så gick det bra :) Jag kunde konstatera att han är väldigt försiktig och har bra bjudning, det är viktiga förutsättningar för att kunna jobba vidare. Imorgon får han åka med till ridhuset igen och gå lite markarbete.

Skywalker fick också hoppa idag, han var precis som vanligt, började med att stanna på ett litet räcke på 70 cm... Att han orkar... Men sen hoppade han bra =) Pigg och glad.. Han har inte hoppat på typ 9 veckor.



När vi kom hem så red Sandra o Lisa ut på de hästar som var kvar.. Jag orkade inte rida mer, jag har varit och är fortfarande krasslig i magen, känns som någon form av magsjuka som inte bryter ut riktigt, Pelle är också dålig :( Nikkie var sjuk förra veckan, så det är väl något skit som går..

Jag fyllde vatten, gjorde höpåsar mm, sen åkte jag med Nikkie till Tirk för hon hade ridning :) Det gick bra, men ponnyn hon hade drog bara ned huvudet när hon skulle galloppera så hon blev lite skraj.. Men lite gallopp blev det iallafall..




När jag kom hem från tirk så passade jag på att gå ut och putsa alla mina grejor, det har blivit lite dåligt med det på sista tiden (förutom när Cissi är här) sen kvällsmockade jag, och nu sitter jag här :) TRÖTT!! Så snart ska jag krypa i säng, men först ska hästarna ha mat!

Det var min dag... Ny dag att se fram emot imorgon :) Hoppas jag mår bra då! Då blir det Bosse och Hop-Zan som får åka med till ridhuset =)

Nu har inridningshästen varit här i två dagar så snart har jag tänkt att börja jobba med henne.
Hon skrämde oss lite imorse, hon rullade fast i boxen.. Men med lite grimskaft så kunde vi hjälpa henne loss. Hon var stencool, ställde sig upp precis som om inget hade hänt..
På torsdag har jag tänkt att hänga på henne här hemma, sen får hon åka med till ridhuset när man ska rida, för det är bara is här hemma och hon är oskodd :(

Glöm inte att läsa om Scarlette på 
Mikaelas blogg

Kram


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar