måndag 7 maj 2012

I väntans tider...


Går och väntar på att Scarlette ska föla nu!! Hon har "datum" imorgon, och vem vet, det kan komma :) Förra året fölade hon precis på dagen! Hoppas hon gör det igen! Eller varför inte redan ikväll/natt.
Idag har jag haft en skön dag ute i solen :) Tog det lite lugnt på fm eftersom jag gick av ett 36-timmars långt jobbpass. Det har gått jättebra!!

Sen fixade jag stallet. På em kom Sandra hit och vi red tillsammans :) Det händer inte så ofta nu, men idag väntade jag tills hon kom med att rida. Hon red en häst åt mig, så vi red ut två svängar. Första svängen red jag Skywalker och Sandra Hop-Zan, andra red jag Mirantos och Sandra Bosse. Kul att bytlånas lite ibland.

Hästarna var pigga och glada!

Nu går alla i hagen igen, man får passa på innan myggorna kommer. De bara njuter av att vara ute :)

Scarlette och Rod-Rigo :)

Just det... Det här med namn på fölisen... Någon som har något bra förslag??? Pappan heter Indoctro. Det ska vara något med bindestreck eftersom mina två första uppfödningar har det. Tacksam för alla förslag :)

10 kommentarer:

  1. In-Sane , Inter-Action , Ill-Divo ,

    SvaraRadera
  2. In-Digo San-Diego I-Rresistible I-Owa Isa-Dora I'm gorgeous

    SvaraRadera
  3. Dyker inte upp något namn här tyvärr! Roulette något tänker jag mig, från mammas namn.. Hoppas allt går bra iaf :)

    SvaraRadera
  4. TRO-LET(T)(E), DOC-TRO(NA), INTRO-LETT(E), TRO-SCA(R)...

    SvaraRadera
  5. Indo-Mitable (oövervinnerlig/outtröttlig) "-mitable" är ju inte så likt Scarlette men ändå:)

    Indo-Lent (särskrivning av bekväm/loj) Kanske inte så passande om det blir en pigg häst, fast man kan ju vara bekväm/loj på olika sätt:)

    Indo-Vision (en tv-sattelit)

    Scar-Face

    Scar-Lino (Italiensk stad/by)

    Scar-Doc

    Personligen tycker jag det sista låter bäst, även om det inte betyder något:) //Susanna

    SvaraRadera
  6. Rod-Bringo :)

    Docko-Bringo :)

    SvaraRadera
  7. Oj vad många bra namn /Ewa

    SvaraRadera
  8. scarlette indoctro

    Beror ju på om det blir tjej eller killbebis!
    Indoctro är ju såå coolt att ha som pappa så jag skulle gärna antyda det i namnet:).
    In-doctor
    Troc-adero
    ....
    Eller mamma och syskon:
    Hoppa-Lett :)

    SvaraRadera