torsdag 20 oktober 2011

Zeppolin/Hop-Zan

Jag har så otroligt många fina minnen tillsammans med Zeppolin!! Hon kämpade jämt för mig :) Vi uppnådde svår hoppning fast det inte borde vara möjligt, hon hade kroppen emot sig, men hon hoppade med sitt hjärta!

Hon hade en fantastisk hoppteknik, tyvärr var hon lite långsam över hindren för att hon var så noggrann. Hon "frös" i luften.

Men som unghäst var hon ALLTID felfri =) Det var så roligt att tävla henne för hon hade alltid någon prisrosett med sig hem.

Men hon hade även "stoiga" sidor ;) När hon inte hade lust att göra vissa saker så ställde hon sig på bakbenen, det gör hon än idag..

Tänk om jag skulle få möjlighet att få en häst som Zeppolin nu.. Vad mycket jag skulle göra annorlunda, nu har man samlat på sig en hel del rutin.

Jag hoppas verkligen att Hop-Zan går i hennes fotspår, det ser väldigt bra ut än så länge!

Zeppolin bor numera i Uppsala hos min gamla hästskötare Heidi!! Det är jag väldigt glad över, hon skulle aldrig kunnat få det bättre!!!!



Norrköping Horse Show



Segrare i DM i Hudik 2003? Tror jag...



Sandra och Hop-Zan







6 kommentarer:

  1. Det låter ju super! Blir nog till att beställa ett par :)

    SvaraRadera
  2. Jag kunde inte kommentera på jobbet, telefonen vägrade. Gör det nu istället.

    Jag satt på jobbet och läste inlägget och blev rörd till tårögdhet (blödig tjej ja..). Det är så många fina minnen jag har från alla tävlingar jag varit med på och tittat på där ni hoppat. Att få ont i hela kroppen, värst i magen, av nervositet när ni var inne på banan och sedan lättnad när allt gick väl. Sann hoppglädje i den där hästen! Det är det fortfarande, så som hon laddar nu inför hopp av 30 cm höga hinder i galopp.. Som om de vore minst en meter..

    Jag har lovat Zeppolin och jag har lovat mig själv att nästa år, 21:a året i sötklumpens liv, så ska vi iväg och hoppa bana. Tävling, träning eller pay & jump.. Något blir det. För hennes skull, hon älskar det och är hon glad och lycklig så är jag det! Vi måste träna och framförallt hitta en bättre sadel och överleva vintern - sen så! ;)

    (Behöver ju inte tänka på att jag kommer flyga som en vante och hon leka studsande kanonkula, men som sagt.. hon är ju inte dum - hon är bara glad och man får se till att sitta kvar och styra bara. hehe)

    SvaraRadera
  3. Fin bild från DM i Hudik :)

    SvaraRadera
  4. Ja Lisa visst är den ;) stämmer året??

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Man har ju många gamla analoga bilder som man skulle vilja ha in i datan, men jag har ju ingen scanner längre. Känns lite förlegat även om de flesta skrivare har en(?) Våran skrivare är lix trasig...

    SvaraRadera
  6. Ja året stämmer :)

    SvaraRadera