söndag 2 oktober 2011

Duktiga hästar!!

Imorse fick jag sovmorgon =) Det var uppskattat!

Sen var det bara ut och lägga ut bommar och ställa upp några små hinder. Hade både upphöjda travbommar, galoppbommar, ett sockerbitshinder på varje kortsida, sen en liten studs med två hinder.

Hop-Zan var först ut. Han gjorde allt väldigt enkelt och bra. Det blir ju som en liten caprillibana, så trav och galopp blandat. Men han var väldigt vaken hela tiden. Roligt!!

Walle kändes kanon.. Han fick faktist gå på graman idag, jag brukar inte rida med det så ofta men jag tycker att han slappnar av så bra när han har den i hoppningen. Så det är perfekt när man sitter och markarbeteshoppar! Då kan jag också rida väldigt avspänt. Men jag behöver i stort sett bara ha den så vet han vad som gäller ;) haha

Nikkie vaknade riktigt snorig och hade ont i halsen imorse.. Men hon ville såå gärna hjälpa mig när jag skulle "hoppa" Så hon fick vara med ute en stund och vara "ridlärare" åt mig =)






Nu har jag kört ett pass på crosstrainern också!

Så nu hoppar jag in i duschen, sen åker jag vidare till jobbet. Imorgon är det bara Walle som ska ridas.. Sen ska Pelle firas.. Han fyller år imorgon!!!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar