fredag 14 september 2012

Halt häst :(


Ja det är roligt nästan jämt ;)

Igår när jag skulle rida Hop-Zan så var han jättehalt :( Men inte på rakt spår.. Testade att longera och då såg jag att han var väldigt ojämn..

Jag ringde till min equiatriker Bea, hon har varit här idag och kollat både Hop-Zan oc Ilanta.

Hop-Zan hade (som jag trodde) en sträckning i vänster insida av låret. Skönt att det inte var värre.. Det kan säkert ta lite tid innan han blir bra men jag kan rida ut på rakt spår, så jag kan hålla igång honom som vanligt :)

Bara att hålla tummarna för att det läker fort. Jag kommer självklart att hjälpa till med massage och Arnika.

Detta betyder: Ingen start i helgen :( Tråkigt men sant!

Bea Magnusson

Ilanta var stel och öm nedanför manken framförallt på vänster sida. Ingenting som är konstigt på en ung häst. Jag kommer att tömköra henne nu så hon slipper sadel på ryggen under en kortare tid :)

Hörs snart igen!!

Kram

4 kommentarer:

  1. Trist att han är ofräsch! Hoppas det ger med sig snart och blir bra.

    Tur att jag läste om det ikväll, vi tänkte (om min kropp tillåter) åka till Tierp imorgon för att kolla på tävlingen men som det känns nu så är jag nog inte i skick för det och nu känns det än mer "okej" att skippa det när han trots allt inte startar. Det var ju huvudanledningen till att vi skulle ha åkt.. :)

    SvaraRadera
  2. Hej!:) Vad kostar det när du tar in hästar för in- och tillridning?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag tar 5000 kr per månad. Då ingår foder, strö, daglig utevistelse och in/tillridning :)

      Radera
  3. Från någon som haft unghäst på inridning (jag äger Blingan som Pernilla hade hemma i vintras) så kommer lovorden i massor!
    Jättenöjd :)

    SvaraRadera