lördag 15 september 2012

Allt förberett för morgondagen :)


Idag har det varit en bra dag :) Fint väder och fina hästar!

Jag hade Sams ägare på besök imorse, han har nu varit hos mig i två veckor (knappt) så dom ville bara komma och kika hur jag jobbar med honom.

Han skötte sig jättebra, jag travade på lina (rider inte löst riktigt än) och det gick bra. Gas och broms fungerar väldigt bra nu. Nästa steg är att jag ska rida själv :) Det ska jag nog kunna göra nu till veckan :)



Avelle red jag ut en lite längre runda med idag, trimmade på grusvägarna som var jättefina efter gårdagens regn. Hon var pigg och glad.

Imorgon är det tävling på hemmaplan :) Jag startar Avelle i en 1.20! Håll tummarna. Vi har fortfarande lite bettproblem, så imorgon kommer jag att rida på babypelham med dubbla tyglar. Det har fungerat bra hemma. Det får väl bära eller brista.

Hop-Zan såg mycket bättre ut redan idag, men han får ta det lite halvlugnt i veckan så han hinner bli helt ok.

Jag har tagit tag i mitt gigantiska putsberg idag... Herregud vad det tog tid.. Men nu är allt rent och snyggt igen!

Imorgon ska jag tömköra Ilanta, Pelle får hjälpa mig eftersom jag inte vet om hon har blivit tömkörd tidigare. Alltid bra att vara två första gångerna.

Nu ska jag snart åka iväg till jobbet, men vi hörs väl imorgon efter tävlingarna? :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar