söndag 2 september 2012

Besviken!!


Jag vet att det låter jättefånigt men jag är besviken över dagens visning..

Visningen i sig gick bra, båda skötte sig exemplariskt :)

När vi sedan var färdiga så började domaren berätta vad han hade sett, allt lät väldigt positivt. Jag blev så besviken när han sa poängen.. 44 poäng totalt. Jättedåligt om ni frågar mig.. Hop-Zan hade 47 poäng som föl och den här är mera en sporthästmodell.. Jaja så är det när det är bedömningssporter. Det är väldigt mycket som spelar in. Hästen ska vara avspänd, framåtbjudning mm. Domaren ska ha vaknat på rätt sida. Hästen ska visas korrekt, man ska ha speciella kläder...

Som sagt, Jag tycker att Sirre är jättefin :) Det är det viktigaste!

Jag får komma igen när han är fyra och visa att de hade fel som id kontrollanten sa :)

Ingen mera fölbedömning för mig i framtiden.

Hur gör ni med era föl? Visar ni?

Jag vet att många väljer att INTE visa pga att dom är så små, inte vana att vara på nya ställen.
Klart att dom blir spända.. Vem skulle inte bli det?





Så nu har jag fått skrivit av mig... Nu känns det mycket bättre :)

Dax att ladda för nattjobb!!

Kram

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig visat mina föl, kommer nog inte göra det om jag får fler i framtiden heller, men treårstestet ska min gangster få gå, mest som en morot så jag rider in i tid osv! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har visat min på föl, 1, 2, 3 års test samt kvalitéen.
    Dock inte med att oj så fina poäng hon ska ha utan för att hon ska få komma ut och se världen lite :)

    Och att man ska träna på de viktiga bitarna, tex mäta, åka transport, springa med dem och lite sådant :)

    Min häst har fått helt ok poäng men skött sig exemplariskt varje gång vi åkt :)

    SvaraRadera
  3. Vi har också visat våra föl. Jag tycker att det kan vara bra träning för fölen att åka transport, träna på att gå fint i grimma mm. Vi har tyvärr fått 44 p vi också.
    Domarna har inte alltid rätt, vi ska visa dem hur fina hästar vi har :)
    Lycka till med Sirre!

    SvaraRadera