lördag 1 september 2012

Regn, regn och lite mera regn...


Suck!! Hur roligt är det här vädret egentligen..?? Jag är iallafall skitless :(

Hagarna blir leriga, ridbanan blir blöt (den håller jättebra att rida på ändå tack och lov) hästarna blir leriga från topp till tå. Ja jag kan skriva många meningar på vädret.

Hur som helst så red jag direkt när jag kom hem från jobbet (åt lite frukost först) Började med Ilanta som kändes fin, hoppade ett litet räcke bara för att vi ska bli samspelta på hinder samt att hon ska få förtroende för mig. Ni vet ju hur det är med ston ;)

Sen trimmade jag Hop-Zan som var lite "gubb lat" idag tills jag satte ett dressyrspö i min hand, då blev det andra bullar.. Han var super på slutet :)

Avelle har vilat idag, regnet tilltog så jag var väldigt nöjd efter att jag hade ridit två hästar!

Stallet är nu fixat, hästarna är inne, Scarlette`s och Sirres ben är spolade. Nu har jag bara lite frisering kvar ikväll :)

Sandra åker med på fölvisningen imorgon, hon är gullig och knoppar båda hästarna imorgon bitti. Jag är kass på att knoppa! haha

Nu ska jag gå och laga en god (hoppas jag) köttfärspaj :)

Hörs kanske senare igen!


KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar