onsdag 9 maj 2012

Regn och rusk!

Fy vilket väder... Här har det bara vräkt ner hela fm och gör fortfarande. Hästarna fick komma in redan kl 10, dom var dyngsura.. Skönt med torkskåp måste jag säga :)

Jag red Mirantos direkt på morgonen,  Sandra och jag har bytt hästar denna vecka.. Nyttigt att variera mellan olika hästar! Jag kan lova att jag var dyngsur innan jag var färdig. Vi höll på nästan en timme, men jag vann och han gick jävligt bra på slutet :D

Nej, ingen fölis än. Men jag tror att hon kommer att föla ikväll/natt.. Imorse hade hon väldigt stora vaxproppar :) Jag kan så klart inte åka och jobba idag eftersom jag vill vara med när hon fölar, jag skulle aldrig förlåta mig själv om det skulle hända något!
Däremot ska jag vara på möte i Tierp mellan 14-16, så jag hoppas hon inte hittar på något under den tiden!


Hop-Zan och Bosse har vilat idag, dom måste ladda lite inför helgen. Bosse känns lite trött så han får vila imorgon också.

Nu ska jag ut och fortsätta i stallet! Ha en trevlig regndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar