söndag 20 maj 2012

Söndag!


Hej!

Jag har jobbat fram till tolv idag sen har allt bara gått i ett. Har hunnit med massor idag :)

Pelle och pappa har fixat all vår ved i helgen, TACK för all hjälp, jag har inte behövt gjort någonting detta år. Skönt måste jag säga, roligare kan man ha ;)

När jag kom hem började jag med att släppa ut Scarlette och fölis, i dag har dom gått ute i tre timmar. Vi bäddade med halm i hagen så han kunde ligga och sova :) vilket han också gjorde - helt utslagen :)
Började mocka deras box då kom Maja och slog på Avelles tappsko. Jag tycker inte om att rida på hästarna när de har tappat en sko. Men nu är det fritt fram igen, hoppas att den sitter för hoven var trasig på insidan så det fanns knappt något att spika i.




När Avelle var klar så grillade vi hamburgare i solen, Nikkies kompis Jossan är här så det var uppskattat!

Självklart tog jag en ridtur på Avelle på em, det gick jättebra! Fin häst :) Det känns helt rätt!



På kvällen har vi pysslat på gården, det börjar bli riktigt fint nu :) Jag är absolut ingen "trädgårdsmänniska" men jag tycker om att ha ordning och reda i alla fall.

Nu ska jag slappa resten av kvällen. Hoppas ni har haft en lika bra helg som mig :D

Kramar

2 kommentarer:

  1. Vad gulligt att ni bäddat åt honom, han såg ut att ha det skönt där i halmen! Snart måste vi komma över igen, så jag får se nytillskottet. Hon ser riktigt fin ut!

    SvaraRadera
  2. så mysigt det ser ut i solen

    SvaraRadera