lördag 26 maj 2012

Lördag!

Hej hopp :)

Nu har jag en liten stund över.. Som sagt det är mycket nu. Det har väl egentligen inte hänt så mycket de senaste dagarna, bara det vanliga!

Bosse har börjat ridas igen, han känns pigg. Förmodligen så har han varit i en växtperiod eftersom han var så trött och slö. Nu känns han mer som vanligt igen.

Hop-Zan tar det lite halvlugnt nu så han är pigg till tävlingarna som väntar. I veckan ska han få hoppa lite på tirks stora utebana. Han har inte hoppat sedan tävlingen i Älvkarleby.

Avelle är riden varje dag (förutom idag) då fick hon vila. Jag är bara ledig 6 timmar idag så jag hinner inte med. Hon har kännts bra, börjar hitta"knapparna" någolunda, men det tar lite tid att rida in sig på en ny häst!

Jag har beställt nya flugtäcken till alla hästar från Strömsbergsgård :) Bilder ser ni nedanför. Hoppas dom fungerar :)



Ventilerande tätstickad mjuk polyester
- Klassisk frontknäppning
- Leg Arches, maximal benrörelsefrihet
- Tre maggjordar
- Skuren för att kunna täcka hela hästens mage
- Extra långt svansskydd
- Avtagbar hals
- Behandlad med Permethrin, som finns
naturligt i bl a Krysantemum som håller alla insekter borta. Tål 25 maskintvättar.
- Färg: Silver/Navy

Imorgon är det två hästar som ska ridas, jag ska även över till min granne och hjälpa henne med en 3-åring som vi håller på rider in.

Nu ska jag gå och förbereda mig för ytterligare en natt med jobb!

Ha det bra i solskenet :)

Kramar

3 kommentarer:

  1. De där täckena ser så bra ut! Har dock en täckesätare här så har inte blivit något ännu, men ena skulle nog behöva..

    SvaraRadera
  2. Vad är det för häst du rider in ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min grannes fullblod som jag rider in :)

      Radera