söndag 2 december 2012

Ska jag eller ska jag inte? Det är frågan..


Hej på er alla trogna läsare!!

Kan ju inte låta bli att gå in och uppdatera er lite om vad som har hänt och händer ;)

Vill först TACKA ALLA MINA HÄRLIGA FACEBOOKVÄNNER SOM HAR KOMMIT IHÅG MIN FÖDELSEDAG IDAG! DET BETYDER VÄLDIGT MYCKET FÖR MIG (TROTS ATT JAG BARA BLIR YNGRE OCH YNGRE!)

Jag hoppas att ni har haft en riktigt trevlig 1:a advent :)




Härom dagen tog jag fram alla mina älskade tomtar :) Helt ärligt så sa jag till Pelle att det börjar nästan bli för mycket, haha, jag vet knappt vart jag ska ställa alla.. Men det är lika roligt varje år (trots att det tar 6-7 timmar att fixa allt) och då har jag ändå inte hunnit byta gardiner än :o


Igår tog jag första ridturen på Walle (senast jag red på honom måste ha varit typ i juni eller nåt..) Det var en härlig känsla, jag verkligen älskar den hästen!

Han är nu färdigbehandlad och känns fräschare än någonsin, han var väldigt "galen" att rida på. men jag tänkte att jag landar mjukt iallafall ;) haha men jag satt kvar hela ridturen. Jag red på åkern där han hade snö upp över framknäna :) Trav var inget för honom, det blev bara galopp, gick liksom inte så bra att bromsa..




Rod-Rigo (Roddan) trivs i den nya snön som har kommit :)


Sirre har nu flyttat "hemifrån" :)


För övrigt så håller jag igång hästarna och alla känns pigga och fräscha! Mer vilda än tama nu när vintern kom så snabbt. Helt sjukt egentligen: För bara en vecka sedan så höll vi på att planera att salta ridbanan för att kunna rida hemma lite längre.. Tur att vi INTE gjorde det :) Det hade inte hjälpt så mycket med all den snö som har kommit nu.
Men jag trivs som fisken i vattnet. Jag gillar vintern. Ok jag vill ha "lagom kyla" och vad är det då? Jag tycker typ -10, inte mer helst.
Nu visar tempen -16, inte jätteroligt kanske.. Men det är mygg och bromsfritt iallafall :)

Det har blivit en del omkastningar i stallet också. Sandra har flyttat sina hästar. Jag har flyttat in mina tävlingshästar in i stallet, Roddan och Sirre står i varsin utebox.


Jag har världens bästa stalltjejer: Julia och Cissi som ställer upp i vått och torrt. Om ni inte visste det redan såär ni guld värda!! Kram till er!!

Snart ska jag börja skyttetrafiken ner till ridhuset för att trimma mina fyrbenta, men min lastbil står (återigen) på verkstaden, Suck!!
Besiktningen sa att bromsarna tog lite för dåligt, nya regler Suck igen. Varför kan det inte bara få gå min väg någon gång?
Jag får nöja mig med bil och trailer tills vidare.

Nu är frågan.. Ska jag återta bloggandet igen eller inte? Jag tycker ju att det är jätteroligt att dela med mig av min vardag, jag vet att ni är många läsare.. Men ni är dåliga på att kommentera.. Varför? Är det för tråkiga inlägg? Är det "bökigt" att kommentera? (jag tycker att jag har tagit bort alla jobbiga spärrar och accepterar alla kommentaren, bra som mindre bra) Jag skulle verkligen uppskatta era kommentarer, det är mycket roligare att skriva då :) Kom igen nu!! Jag vet ju att ni är många trogna följare, och jag uppskattar er såååå mycket!!

Avslutningsvis så vill jag tacka SKADESERVICE AB som har sponsrat mig hela 2012 och som kommer att fortsätta sponsra mig 2013 :D Det betyder oerhört mycket för mig i min satsning!! Tack Tobbe!!

Kram på er!!

8 kommentarer:

  1. Klart du ska forstätta blogga, kul att kolla hur det går för dig och dina fina fyrbeningar!! Jag får ge som ett tidigt nyårslöfte att kommentera mera*s* Grattis lite i efterskott, visst e det skönt att bara bli yngre och vackrare var dag som går. Stor kram/Anna Stina

    SvaraRadera
  2. Hej svej! Jag tycker att du ska fortsätta blogga! Jättekul att följa din vardag! Tycker att du ska lägga upp några tomtebilder:) du får väl flytta ut lite tomtar till stallet sen om det börjar bli mycket inne!! För gissar att det ändå ökar en del varje vinter.
    Hur många hästar har du hemma nu som är dina?
    Dax att ses snart!
    Kram/Ida

    SvaraRadera
  3. Tack Anna-Stina :)

    Ida: Nu är det bara mina hästar i stallet :) Skywalker, Hop-Zan, Ilanta, Scarlett, Sir-Doctro "Sirre" el Sören och Rod-Rigo. En box är tom.

    Ja vi måste ses snart.:D
    Kram

    SvaraRadera
  4. det är klart att du ska fortsätta blogga :) det är roligt att läsa om hur andra hästmänniskor lägger upp sina dagar och hittar motivationen. Kanske just nu under vinten när det är som idag . 25 minus ute :) När ska Lindas ridhus vara klart då? :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill att du fotsätter att skriva för de roligt att följa dig och dina djur!!! Vill du hyra ut boxen?? hur mycket vill du ha??? //// Frida " Grannen"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inga planer på att hyra ut, kan vara bra att ha en stallplats extra om det kommer förfrågningar om in/tillridningshäst. Det är ju det jag vill hålla på med :)
      Vad var det för häst som behövde uppstallning?

      Mvh Pernilla

      Radera
  6. De va mitt varmblodsto men jag vet ej va jag ska göra!//// Frida

    SvaraRadera
  7. Fortsätt blogga, har inte varit in här på två veckor i af för jag trodde du slutat, men blev glad att se att du skrivit nåt igen ;)
    Kram

    SvaraRadera