onsdag 5 december 2012

Man skulle kunna säga att det är kaos :)


Vilken dag... Snökaos :D

Det gör ju inte arbetet direkt lättare när vädret är som det är. Självklart blev det ingen ridning idag, det har ju varit snöstorm.. Hästarna fick gå ute bara någon timme idag medan jag mockade. Dom var väldigt nöjda när dom fick komma in igen om man säger så :)






Nikkie saknar Plexus jättemycket!! Gullehäst! :)




Vi kan ju inte styra över vädrets makter så det är bara att "gilla läget" men jag gör faktist det, kul när det aldrig blir som man har planerat och man får ta till plan b..

Idag fick jag ett samtal från Nikkies fritids att bussarna var inställda pga vädret. Bussen som Nikkie skulle ha åkt med låg i diket någonstans :(

Jag startade upp min "traktor Passaten" och brummade iväg mot skolan, ok det gick inte helt smärtfritt men jag höll mig på vägen och kom både dit och hem :) Jag bara älskar min bil!! Det ställer upp i vått och torrt. Passat is the shit!! iallafall i vinterväglag!

Nu på kvällen så hade Nikkies klass julshow i skolan, jag var i valet och kvalet att köra återigen, men när Nikkie tittade med sina rådjursögon så kunde jag inte motstå att iallafall försöka. Vad kan hända mer än att vi kör i diket liksom? Men vi klarade resan dit och hem. Resan hem vad den värsta av alla idag. Men det var full gas och hålla sig på vägen som gällde, passaten gick som en klocka genom alla drivor :)

Imorgon kommer hovslagaren (hoppas jag) det beror väl på vädret antar jag, annars kommer hon i helgen istället! Vill verkligen få på hästarna vinterskor nu så man slipper alla styltor :)

Ja det var min dag :) Vad har ni gjort? :)

Kramar

1 kommentar:

  1. Aww saknar hon plexus? Du får berätta för henne att han har det bra! Han är världens busigaste bara ;)

    SvaraRadera