tisdag 11 december 2012

Otur?


Ja jag vet inte vad det är med mig och hästar... Igår när jag kom hem från jobbet så var jag ut i stallet och Ilanta var pigg och stod och åt mat. Pelle hade reagerat på att hon hade legat mycket.

Imorse när jag kom ut så låg hon ner, reste sig när jag kom med kraftfoder, åt upp sen la hon sig ner igen..? Konstigt, hur som helst så verkar det inte vara kolik för hon tittar sig inte mot magen eller så. Tog en temp på henne och den var 38,4, det behöver inte vara ngt konstigt.

Jag hoppade över ridningen idag och släppte ut henne i en hage iaf. Nu när hon kom in verkade allt som vanligt igen.. Konstigt, hoppas det är en växtperiod bara, dom kan ju bli extra trötta då :) Det gör ju inget om hon växer någon cm till ;)



Det blev iallafall två härliga uteritter idag. Walle skötte sig jättebra, men han blev trött fort. Pulsade lite i djupsnön på åkern med honom i skritt. Sen travade jag och galopperade på en fin snöväg.

Hop-Zan kändes sådär idag, han var fjantig och rädd för allt ute. Jag red en väg som jag inte brukar rida så ofta, det var farligt. haha

På vägen hem fick han jobba i kort galopp och "sitta" på sina bakben. Det var jobbigt tyckte han.





Nu ska jag och Nikkie snart åka till TIRK, hon ska rida lektion :) Bara två gånger kvar på den här terminen.

Ha det!! Kram på er!!

2 kommentarer:

  1. Du skrev inlägget före att du hade varit ute och pulsat i snön och att Ilanta tyckte det var jobbigt, tror du inte att förklaringen kan ligga i att hon hade ont i sina muskler?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det skulle det mycket väl kunna vara. Trött helt enkelt. Men det är inte likt henne, så jag tror att hon även är i en växtperiod :)
      Nu är hon pigg och verkar må prima :)

      Radera