torsdag 20 december 2012

Spånfrågan? :)


Idag har jag och min bror hämtat spån :) jätteskönt att ha det gjort. Nu klarar jag mig till slutet av januari.

Det är svårt att få tag i spån den här tiden på året, jag brukar köpa hem en pall med spånbalar att ha som reserv när det är slut i Sandby. Men nu ska jag istället börja med värmepellets som komplement.  Det tror jag kommer fungera alldeles utmärkt.
Någon som har erfarenhet av det får gärna kommentera vad ni tycker om det :)

Enligt mina beräkningar så blir det billigare än spånbalar iallafall. 
Men jag kommer aldrig komma undan billigare än jag gör genom att lasta lösspån i min gamla trailer.

Så det fortsätter jag med så klart :)

Kram

3 kommentarer:

  1. min kompis har värmepellets till sin häst och hon tycker att det är lättare att mocka i de och biligare än spån på bal.

    SvaraRadera
  2. Varför inte testa stallpellets som är ganska nytt? Det finns en "testbox" på Tirk. Det är fler och fler som har börjat med det. Mycket bättre än värmepellets är det.

    SvaraRadera
  3. Hej!! Jag har provat fyra olika sorters pellets, och kommit fram till att de som är billigast och bäst är Neovas pellets ( röda säckar) som Wollerts säljer, Stallpelletsen är dyrast och inte alls lika dryga som Neova. Har man kallstall, så fryser dock bädden ihop, men då brukar jag blanda in vanligt sågspån så håller sig bädden kanon!! God Fortsättning Kram Anna Stina

    SvaraRadera