fredag 14 december 2012

Det blir typ aldrig som jag har tänkt det...


Jag och min lastbil... Jag kan snart skriva en hel roman!

Idag hämtade jag den på verkstaden för att åka till Gävle och besikta. Kom ca 1,5 mil, sen släppte den allt tryck i bromsarna.. Kul? Not!!

Som tur var kom jag till macken iaf, där kunde jag köpa kaffe och korv :)

Bert snälla Bert kom med sin bil dit för att hjälpa mig. Som vanligt så löser han det mesta. Vi fick upp trycket i bromsarna och jag kunde köra tillbaka till Läby igen. Bert hade inga delar hemma så jag ringde efter pappa som kunde komma och hämta mig. Men när jag står och pratar med Siw (Berts fru) så kommer han in och säger att han tror att han kan fixa det. Pappa var redan på väg...

Hur som helst så löste han det, det var en liten grej på lufttanken som hade rostat sönder :( Så enkelt men ändå sånt stort problem.

Summering av dagen: Otur (som vanligt), ingen besiktning, kallt, hästarna vilat i onödan, lastbilen är iaf hemma nu och jag ska boka en ny besiktningstid :) Tur att Julia hjälpte mig med stallet idag, tack!!




Dagen avslutas på möbeln med Pelle,  Ida, Magnus och Kristoffer. Det blir stand up och julbord, det blir en lugn kväll :) Jag jobbar hela helgen :)




Kvällens "ståuppare" är Thomas Järvheden :) Han är grym, har sett honom live en gång tidigare och det var super.





Hoppas ni får en trevlig kväll :) Förresten: Det kanske blir ett inlägg ikväll, nu kan jag ju blogga från telefonen igen ju :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar