onsdag 5 december 2012

Lastbilen!!


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva... Men lastbilen står nu på verkstad IGEN.. SUCK!! Tror ni att jag börjar bli less eller less? Gissa??

Jag var och besiktade den för x antal veckor sedan, jag fick fyra tvåor varav en på bromsarna.. Lämnade in den till Bert på Läby Motor och han fixade allt.

Åkte och besiktade om den och fick återigen nedslag på bromsarna :( Jaha vad fan... Åkte tillbaka med den till Bert igen med besiktningsprotokollet.. Han kollade upp äldre besiktningar och det visade sig att den hade bättre bromsverkan nu än vid tidigare besiktningar. J-la griniga gubbar vid Librobäcks besiktning i U-sala (jag åker aldrig mera dit så det så)

Bert ringer till bilprovningen för att fråga varför det är som det är. Svaret han får är att det har blivit hårdare regler vad det gäller bromsar på lastbilar. Ja men det är väl självklart med min otur..

Nu ska vi testa att byta bromsbanden på den, förhoppningsvis så räcker det (jag tvivlar) annars måste vi byta fjäderbromscylindrarna på båda bak :( Vem sponsrar? Någon frivillig? Please :) Det är "bara" 9500 kr per bakdäck... :o

Skit-bil, skit-bromsar-skit besiktningsgubbar!!

Punkt slut!!




Vem vill köpa mitt flyt som jag har? Säljes till högstbjudande :)

Sov Gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar