tisdag 31 januari 2012

Bra dag idag :)

Halloj!!

I dag har det varit en bra dag :) Började med att jobba med Blingan och det gick jättebra. Hon fortsätter att göra framsteg :) Vi tränade på gas och broms och även lite styrning. Det måste fungera innan man kan gå vidare. Hon är nu väldigt avspänd i skritten. Innan vi kan börja trava måste hovis komma och sko henne. Den här veckan får hon gå varje dag så det blir lite intensivkörning nu!

Efter det fixade vi stallet och sen vardet dax att åka och hämta spån!  Det gick fort den här gången - lastade allt spån på 20 min. Nu hoppas vi att det räcker minst en månad =)

Blingan jobbar fint i longeringen nu!


Nöjd häst :)


Alla tre står och kikar på rådjuren ute på åkern!


Även Pirro tyckte att det var intressant :)


Nemo med.....

På em red vi ut på Bosse och Nemo. Det blev en lugn kortis eftersom det var första gången som Nemo reds ut! Bosse fick offra sin vilodag och hänga med :)


Nikkie och Ella
Nu har jag kommit hem från ridskolan för ett tag sedan, Nikkie har ridit lektion. Det var hoppning på schemat idag, hon tyckte det var lite läskigt eftersom Ella är ganska stor jämfört med henne själv. Men det gick bra på slutet!

Bert har varit här och tittat på lastbilen i dag, det gick bra. Det var startmotorn som det var fel på men han hade hittat en som passade, så nu sitter den "nya"  (bättre begagnade) på plats.
Tyvärr så hittade han ett fel till, en slang som hade spruckit :( Den slangen som gör att jag får lufttryck i bromsarna (annars går det inte att köra) men den ska min pappa fixa på jobbet!
Så om allt går som det ska så ska jag kunna rulla med lastbilen igen till helgen! Skönt!

Stort Tack till Bert på Läby Motor som ställer upp i vått och torrt!!
Vad ska jag göra när han går i pension??? hmmmm

I morgon bitti åker vi till ridhuset igen :) Jag ska trimma Skywalker!! Sandra ska rida Nemo!!

Cissi kommer hit och hjälper till i morgon också :) Kanoners..

Alla hästar ska ridas imorgon :)

Nu ska jag slappa i soffan!

Hej Då!!

1 kommentar:

  1. okej , jag det är bra dyrt att köpa spånbalar tyvär det som är så smidigt :(

    SvaraRadera