fredag 3 februari 2012

Snö och kallt!!

Fy vad det är kallt (inte för årstiden) men man är inte van... Jag tycker att det är lite sent för vintern att komma nu..

Igår kväll höll Pelle på med lastbilen när han kom hem från jobbet, vi fick igång den till slut. Men nu hittade han ytterligare ett fel.. "Burken" till frysskyddet var borta.. Nu måste det tinas upp och sen ska det dit en ny.
Bert kommer hit och fixar detta idag, sen tar han lastbilen med sig och kollar de andra grejorna :)
Hoppas allt går bra så att jag kan ha lastbilen nästa vecka :)

Burrrrrr
Vacker vinterbild


Det är väldigt fint på vintern iallafall!!

Idag ska jag åka med Walle till VETTeam i Thorslunda. (Det ligger bara 10 min från mig) Det är en veterinärklinik som har det mesta. Väldigt skönt att ha det så nära :)
Vi som är aktuella för Elit 2012 i Tierp har blivit sponsrade av Vet Team, så vi har bra rabatter :)
Idag ska Walle genomgå en hälsokontroll. Så vi får se om han är fräsh, det vet man aldrig.Kolla in deras hemsida HÄR

Jag jobbar inatt, men ska försöka skriva hur det gick med Walle :) Annars hörs vi imorgon igen!

Ha en trevlig dag i vinterkylan!!

3 kommentarer:

  1. Hej! Skulle du kunna ge lite upplysningar om hur sponsorskap funkar inom ridsporten och privat ryttare? =) Jätte svårt att hitta på internet om det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på hur man lägger upp det, jag vet inte så mycket om det där utan jag har en överenskommelse med de som har valt att sponsra mig i år.
      Det är privat sponsring eftersom inte jag har något företag.
      Jag tror att det är annorlunda om man driver en firma.
      Men ärligt talat så vet jag inte om det finns några speciella upplysningar, det är väl fritt om företag vill sponsra privata ryttare..

      Radera
  2. Nu är det vinter på riktigt. Inatt (!) hade Zeppolin på sig innetäcke för första gången den här vintern. Tidigare har hon klarat sig utan, har inte visat tecken på att ha frusit och är varm och go ute oavsett antal minusgrader. Tom nu när det är såhär kallt så är hon varm ändå. Men igårkväll var det bra ruggigt i stallet så ett innetäcka åkte på, jag blev plötsligt daltig och hönsmammig och tyckte att tant ska slippa den värsta kylan som är just nu.. :)

    Thermoridbrallor är förra årets bästa inköp! Ridturerna är så mycket trevligare då. :D

    SvaraRadera