måndag 27 februari 2012

Känslan när man startar bilen....

Och en varningslampa börjar tjuta... Den känslan är inte rolig när man står i ett parkeringsgarage i Göteborg och ska börja hemresan på 50 mil..

Eftersom det är jag så var det så klart den där jävla kylarlampan som varnade!! Vad är det med mig och kylare egentligen??? Gick ur bilen och ser att det bara rinner ut vatten.. Kul? Not!!

Ringer halvt panikslagen till Pelle, men vad kan han göra 50 mil bort? Jag ville bara rulla in bilen i ett hörn, ta packningen och gå därifrån och aldrig mera se min bil! Men det går ju så klart inte, då hade jag fått en j-la massa parkeringsböter också!!

Mamma sprang och hämtade en massa vatten, jag fyllde kylaren proppfull och sen körde vi till närmaste mack! För övrigt så tycker jag att Gbg är en skitstad att köra bil i, spårvagnar och en massa korsningar överallt! Självklart fick vi rött överallt också.. Höll även på att bli mosad av en buss i en rondell, jag körde i rondellen (trodde man hade företräde då)
Det var något stressande situation kan jag säga.

Väl framme vid macken så fick vi hjälp eller vad man nu ska kalla det.. Han konstaterade precis som mig, att det läckte vatten.. Hur svårt var det då? Det visste jag ju redan!!

Hällde i kylartätning och lät bilen stå och gå 10 min så geggan fick åka runt i kylsystemet.. Tro det eller ej, men det hjälpte :)
Puh...

Bilen tog oss (mig, mamma, Tette och Johanna) hela vägen hem :)

Under natten så har den läckt vatten igen, men jag är iaf hemma, en bil mindre för tillfället bara..

Fixade lite jobb till Pelle ikväll, men jag ska vara med för jag vill lära mig allt, för jag måste nog bli en bil/lastbilsmekaniker i mitt nästa liv!
Om jag inte köper mig en Cykel med cykelkärra istället..

Home Sweet Home :)


3 kommentarer:

  1. Jihooo, och vi som kom sladdandes i en taxi till macken. Skulle köpa korv med mos, blev chips och cola! Sedan hittade vi smidigt ut på motorvägen. varningslampan och varningssignalen för att spolarvätskan var slut höll på att skrämma livet ur oss att bilen hade gått sönder igen!!!!! :-) tette

    SvaraRadera
  2. Den är fin den! Ungefär som känslan man får av att hitta sin transport överkörd 30 mil hemifrån efter en tävlingshelg ;) Tur att ni kom hem ordentligt ändå!

    SvaraRadera
  3. Cykel med cykelkärra tror inte jag på - allra helst inte nu när du gör din resa i otursvärlden.
    Du tappar säkert cykelkedjan och far rätt in i en lyktstolpe, däcken på kärran far i väg som e projektil och du får ett blåöga, för att inte tala om cykeldäcket, det är inte längre runt utan ser mer ut som en åtta. /ewa

    SvaraRadera