tisdag 16 oktober 2012

Jag är tillbaka :)


Ja det var väl på tiden... En hel vecka sedan sist! Aja baja...

Vad har då hänt den här veckan: Inte så mycket... Det har regnat, regnat och regnat :( Usch fy och blä!! Det är så lerigt i mina hagar nu, jag har aldrig varit med om värre tror jag. Hur har ni det? Hur gör ni med hästarna när det bara regnar och regnar? Igår fick mina hästar stå inne, vem vill gå ut när det bara vräker ner?
Tänk om man skulle ha råd att lägga duk och grusa hagarna :) dream on...




I helgen krattade vi en massa löv, jätteskönt att ha det gjort :)




Jag hade även storstädning i huset, det var verkligen välbehövligt!!




Självklart så har jag ridit och grejat i stallet också.

Hop-Zan har vilat i tre veckor nu, idag ska han börja ridas igen :) Sen får han en kortare vila i december igen.

Ilanta rider jag på ca 4-5 dagar i veckan, hon känns starkare och starkare men det är fortfarande mycket kvar.. Hon är en pigg och glad häst, blir nog åt det heta hållet skulle jag tro :)

Vi har fått hit en till tjej som ska hjälpa mig med hästarna och stallet :) Hon heter Julia, hon kommer vara här så mycket hon hinner. Det kommer bli jättebra!!

Jag har även hunnit med att vara sjuk, igår hade jag huvudvärk och kände mig allmänt slut, idag känns det lite bättre men inte helt ok. Det värsta är huvudet, det andra kan man leva med..  Jaja jag ska försöka ta det lugnt ;)

Turboburken är hemma igen och redo för en ombesiktning den 24 oktober :) Tur att jag har Läby Motor!!
Nu fick ni en liten uppdatering iaf, jag ska försöka blogga mera, men som sagt det händer inte så mycket nu och jag vill ju inte bli tjatig ;)

Just det: En anledning till att blogginläggen blir färre är att jag kan ju blogga via en app på telefonen som heter blogger. Men sedan jag bytte telefon så har inte det fungerat så bra :( När den ska publicera inläggen så hoppar det upp en ruta där det står Blogger har stoppats.. Vilket gör att jag kastas ut och kommer inte åt inlägget igen :( Ngt irriterande när man har suttit och skrivit en massa :( Ibland fungerar det dock, men nu har jag gett upp!
Någon som har något tips?? Varför blir det så?? Saknar jag ngt program i telefonen?? HJÄLP!!

Tack för mig :)

Kram

1 kommentar:

  1. Gå in på dina "posts" och se om de ligger kvar som utkast eftersom de inte publicerats...

    Kram på dig!

    SvaraRadera