måndag 1 oktober 2012

Ny vecka startar med regn!


Ingen rolig start på veckan om man tänker på vädret.. Hur mycket regn finns det egentligen? Jag blir tokig snart, hagarna är som leråkrar med en massa vatten.. Flytväst och gummistövlar borde finnas att köpa till hästarna.
Idag skulle jag ha varit till Mälarkliniken med Walle, men veterinären ringde återbud igår.. Nu väntar jag på en ny tid :) Hoppas det blir inom kort.

Sam har nu åkt hem, han var färdiginriden och klar :) Allt gick jättebra! Han kommer att komma hit ett par dagar i veckan på lektion.

Annars händer det inte så mycket, Ilanta rids och känns bra. Hon går bara väldigt lätt arbete nu. Jag har inte bråttom med henne.

Hop-Zan har ofrivillig vila... Han har fått några utslag i huvudet som gör att han inte kan ha träns.. Men det börjar bli bättre nu.


Imorgon kommer Blingan tillbaka hit :) Hon ska vara här i en månad för utbildning. Spännande och se hur hon har utvecklats. Hon var här på inridning i vintras.

Igår städade vi ute på våran loge, mamma och pappa var här och hjälpte till också.. Herregud vad man samlar på sig skräp. Nu börjar det bli riktigt fint :)
Pelle håller på att göra ordning ett gym i vårat brygghus. Det blir jättefint!

Nej nu måste jag nog sätta lite fart, massor på mitt schema idag :)

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar