tisdag 9 oktober 2012

Mälarkliniken del 1


Idag har jag varit på Mälarkliniken för att kolla upp Skywalker!

Jag var hos Chris Johnston!

Jag var dit för att gå igenom honom från topp till tå :) Måste ju få ett svar på alla mina frågor. Det måste ju finnas en anledning att han inte ville hoppa längre? eller hur? Diagnosen som han hade fått tidigare var en gammal gaffelbandsskada.

Jag kan säga att jag var såå himla glad när jag åkte därifrån :) Det finns ingen gammal gaffelbandsskada!! Han är kollad av tre olika veterinärer idag. Det kändes ju jätteskönt (gaffelbandsskada innebär 6 månaders vila)

Däremot så hittade han lite annat, men helt klockrena saker. Bla hade han riktigt ont i ryggen. Ni kan ju tänka er själv att hoppa runt med ryggont!! Han är behandlad idag på flera ställen, inkl ryggen. Men det känns jättebra för Chris sa att jag kommer ha en helt frisk häst inom en kort framtid. Lyckan är total för mig!! Det är som en alldeles för tidig julklapp :) Tänk att jag ska få "tillbaka" min fina Skywalker. En liten glädjetår kom det idag :)

Det blir återbesök redan om två veckor! Spännande :)



1 kommentar: