onsdag 31 oktober 2012

Uppdatering :)


Tänkte bjuda på en liten uppdatering, det är många som har frågat varför jag inte bloggar (kul att ni saknar mina inlägg) :) Men som jag skrev sist så har jag inte så mycket att skriva om just nu för det händer inte så mycket. Då är det väl kanske bättre med lite uppdateringar då och då? :)

Rod-Rigo är hemma igen :) Det är jätteroligt! Han är lugn och snäll, okej lite bångstyrig och bitig men det hör väl åldern till..

Han har vuxit väldigt mycket.. Igår körde jag en Extreme Horse Makeover på honom, det var välbehövligt. Han stod som ett ljus och bara njöt, och vips så såg han ut som en "riktig" häst! När jag var klar så passade jag på att mäta honom. Han mätte hela 155 ch redan nu som 1-åring :o

Nikkie och Rod-Rigo


Rod-Rigo


Rod-Rigo 31/10 2012



Nikkie har varit på ridkurs måndag och tisdag på tirk. Hennes kompis Thilde sov här från söndag-tisdag. Det var väldigt uppskattat :) Bråttom hade dom till ridningen som ni ser på bilden!



Kylan börjar krypa på så nu har jag äntligen kunnat börja använda mina supersköna Ariatstövlar, dom kan jag varmt rekkomendera om ni inte vill frysa om fötterna!



Jag som har sagt att jag aldrig ska ta på mig en one piece... Nu har jag gjort det, och jag ångrar det inte. Gud så skönt det var att krypa ner i soffan tillsammans med den igårkväll efter en heldag i stan med mamma.


Inte varje dag man har "vanliga" kläder och tom lite smink ;) haha


Hästarna går på lite halvfart just nu, det är dåligt underlag och jag vill bara att dom ska hållas igång nu. Om ett par veckor så ska jag börja åka till ridhuset två dagar i veckan har jag tänkt :)

Ska börja jobba lite lätt med Rod-Rigo också, jag vill gärna löshoppa honom några gånger, men det ska visst bli plussgrader igen så då kan jag passa på att göra det hemma på min bana.

Ha det gott så länge :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar