onsdag 22 februari 2012

Lååång dag!

Hej :)

Idag har det varit en lång dag med hästarna, började med att åka till ridhuset och hoppa med Hop-Zan och Skywalker! Det gick jättebra :) Mycket "titthinder" och Walle skötte sig exemplariskt!! Båda hoppade riktigt bra idag och avspänt. Walle var lite extra taggad men det är bara roligt!

Hop-Zan blir bara bättre och bättre för varje gång man hoppar, det börjar bli en riktigt fin häst!

När vi var i ridhuset så började det regna ute :( Det blev snorhalt!! Mycket trafikolyckor, kändes lite jobbigt att man skulle åka hem i det väglaget, det är ju sommardäck på lastbilen :o
Men det gick bra, men det tog 45 minuter att köra hem, normalt tar det 20 min.. så ni förstår ju hur väglaget var..


Sen har vi fixat stallet, Tina har varit här och skott sex hästar.
Tyvärr kunde vi inte rida hemma idag pga vädret, men jag åker till ridhuset med Bosse och Blingan imorgon istället.. De två som hoppade idag får vila, jag ska på möte på jobbet kl 13 och då måste allt vara klart :)

Nu ska jag ta tag i lite sysslor som måste göras inne i huset, bla tvätta! Måste ha rena kläder till Göteborg :) Bara två dagar kvar nu.. Jag längtar!!

Kommer film från dagens hoppning senare :)

Kramar

1 kommentar:

  1. Jag vet inte riktigt när jag och Emma ska debutera för året. Jag hade tänkt att göra det på någon av Högbos tävlingar, men så blev det Kenya i två veckor (om två veckor). Då blir det ändå halvfart för hästen, så känns dumt att sätta henne i topptrim innan det. Lite synd, men det var enda gången sambon kunde åka, och i det här vädret väljer jag paraplydrinkar framför en kall, lång dag på en tävlingsplats alla dagar i veckan. Så ja, någon gång i början av april kanske? :)

    SvaraRadera