måndag 7 februari 2011

Tävlingspremiär!

Äntligen har det varit tävlingspremiär =) Jag är jättenöjd med resultatet!

Issy startade 1.10, fick ett stopp på sista hindret i omhoppningen, det får jag ta på mig själv! Annars en superbra runda. I 1.20 rev vi tyvärr första hindret, det kom väldigt snabbt så jag tror inte att han uppfattade riktigt att han skulle hoppa. Annars var det här också en bra runda.

Skywalker startade bara en 1.20, felfritt och slutade på en 18:e plats :) Bra!! Han var lite spänd/pigg, stod på lastbilen och "laddade" från åtta på morgonen och startade inte förrän halv fyra!! Gissa om han hade krut i sig.. haha

Stressade hem för att åka och jobba.. Trött på kvällen kan jag lova!

Idag har jag haft en ganska lugn dag. Började med att fixa stallet och allt som hör till. Sen har jag faktist tagit rätt på allt efter tävlingen också, smörjt osv... När jag stod och smörjde ringde Sandra och frågade om jag kunde rida en av hennes hästar, annars skulle det hinna bli mörkt, så det gjorde jag =) Alltid lika trevligt att rida tillsammans med någon!

Imorgon är det en heldag i stallet igen! Nikkie har ridning på eftermiddagen, sen ska jag åka med Sandra och kolla när hon tränar på kvällen!!
Självklart blir det ett besök hos Gunnel i serveringen på tirk också, äppelkakan ropar på mig!!

Blir en rolig dag imorgon!!

Nu ska jag ta ner mina julgardiner(skäms) men tiden har inte räckt till...

Kram på er...



Pelle med Hop-Zan efter den dagliga promenaden.



Lisa och Issy i Högbo



Lisa smörjer inför tävling!

5 kommentarer:

  1. Och som vanligt ser Hop-Zan väldigt mycket ut som Zeppolin igen på den där bilden..

    Känns rätt skönt att han blivit lik mamma sin.. :)

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att Ni skötte Er!! Inte för att någon förväntat något annat....

    ...gör det något om det blir tosca på äppelkakan??

    SvaraRadera
  3. Heidi: Han är mamma upp i dagen på alla sätt och vis!! :)

    SvaraRadera
  4. Gunnel!! Nej absolut inte!! Jag älskar tosca :)

    SvaraRadera
  5. Pernilla, jag tog ner mina julgardiner nu ikväll och har satt upp vanliga efter att jag strykt dem också!!!!! Så är det med oss "tomtefreak"!!!!!!!!! Vill inte ta ner dem...
    Kram Tette

    SvaraRadera