tisdag 1 februari 2011

Hop-Zan hemma igen

Fina Hop-Zan



Idag åkte jag och mamma och hämtade hem Hop-Zan från Mälarkliniken.. Allt har gått jättebra, men vi fick även höra att han hade en inflammation i kotan, så det var tur att vi gjorde det här nu :)
Nu ska jag själv ta bort stygnen efter 14 dagar, så nu är det boxvila i 14 dagar, med skritt för hand 10-15 min per dag. Sen får han gå i en liten sjukhage i fyra veckor. Efter det ska han börja sättas igång försiktigt. Om ca sju veckor åker vi tillbaka på återbesök för att kolla att allt ser bra ut! Vi kommer även att ta en ny röntgenbild för att vara säkra.

Idag var Pelle ledig så han och pappa va snälla och åkte och hämtade spån åt mig igen! Tack!! Jag var hemma och mockade. Har varit till Tuna foder en sväng också, köpte kornkross, broddar, sopkvast och nya skär till klippmaskinen. Någon som vet vart man kan lämna skären på slipning??? Blir så dyrt att köpa nya hela tiden.

Tyvärr hann jag inte se Nikkie rida idag, jag kom precis när dom var klara.. Men jag fick iallafall Gunnels goda äppelkaka =) Mums!!

Imorgon ska jag jobba igen, så jag tänkte rida en häst direkt på morgonen, sen rider jag den andra med Sandra när hon kommer vid lunch.

Planen med hästarna den här veckan är:
Onsdag: uteritt
Torsdag: Markarbete i ridhuset
Fredag: uteritt
Lördag: Lösgörande i ridhuset
Söndag: TÄVLING!!!!

Nu ska jag vara lite social med min familj :)

Kram på er!!

3 kommentarer:

  1. Jag har lämnat mina skär på Odal/lantmännen/granngården, på maskinsidan får man oftast gå.
    Ett annat alternativ är att själv skicka dom på posten. http://www.lyckliga.nu/

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipset :) Granngården i Tierp tar inte emot längre tyvärr... Men jag kollar länken!!

    SvaraRadera
  3. Skönt att allt gick bra med operationen ! :)

    SvaraRadera