söndag 30 januari 2011

Härliga söndag =)

Idag har det varit en jättebra dag :) Gick upp tidigt och fodrade, släppte ut hästar!

Sen kom Sandra och Susanne och gjorde iordning Prince och Mirantos för att åka till ridhuset.. Jag skulle hoppa!

Det gick jättebra, vi hoppade en serie på medellinjen med travbom, kryss, kryss (studs) 5 m till en kryssoxer, 9 m till ett räcke, 7 m till en oxer.. Bra träning.. Hästarna hoppade fantastiskt bra :) KUL!!!!

När vi kom hem så gjorde jag stallet.. Så otroligt rogivande att bara stå och mocka för sig själv, utan att vara stressad!!

Sandra kom tillbaka på eftermiddagen och red ut med mig, hon red Walle och jag Issy. Sen putsade vi, jag röck lite man på Mirantos... Den är megatjock ;) Får nog ta minst en gång till snart..

Nu har vi precis ätit tacos... Snart ska vi kolla på minuten (Nikkies favoritprogram)
Solsidan spelar vi in..

Imorgon blir det en tidig morgon.. Jag ska åka med Hop-Zan till Mälarkliniken för operation! Hämtar honom igen på tisdag.. Då hoppas jag att jag kan stanna till och hälsa på fiina Zeppolin på vägen också <3

Kram på er

Prince, Susanne, jag och Mirantos (Pirro)


Nikkie har fått låna hem "Trulsa" från skolan, hittade henne nerbäddad i min säng igår ;)



Nikkie blev glad när Pelle kom hem från jobbet igår kväll!

2 kommentarer:

  1. Man ja.. Zeppolins man har sett bättre dagar om man säger så. En tredjedel av manen är nästan helt avskavd (VÄLDIGT tunn, några små futtiga strån bara...) efter den här vinterns användande av halstäcke. Övriga manen är både lång och tjock. Jag har inte orkat ta tag i det riktigt än. Inte friserat sen friseringen efter sommaren. Bara klippt bakom öronen så att säga, men nu har jag inte ens klippt där på länge. Hon hade tuppkam rätt länge - nu har det dock lagt sig. ;)

    Hoppas operationen går bra för Hop-Zan!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja dessa halstäcken :( Tyvärr förstör dom manarna...

    Ja jag hoppas verkligen att det går bra med lilleman imorgon!! Håller tummarna!!

    SvaraRadera