tisdag 25 januari 2011

I`m back ;)

Jaaaaa!!! Nu är jag tillbaka efter allt.. Har varit sjuk, sen har jag inte haft någon "lust" att blogga helt enkelt!

Ja vad har hänt sen sist?? I lördags var vi till ridhuset med fyra hästar och hoppade.. Skywalker, Hop-Zan, Prince och Mirantos! Alla hästar hoppade jättebra.. Roligt att rida såna fina hästar. På lördag åker vi igen, då får Hop-Zan stanna hemma och Issy åker med istället. Kanske finns det lika bra talang som på bilden ;)



Idag var jag ut med lastbilen för första gången sen Flyinge. Den har varit avställd sen dess. Resan gick till Mälarkliniken. Prince skulle kolla tänder och Hop-Zan skulle röntgas. Tyvärr så hittade dom en lös benbit i framkotan på honom, på måndag kör jag dit honom igen för en operation. Det är ett "lätt" ingrepp enligt veterinärerna. Men dom tyckte absolut att vi skulle ta bort den nu när han är så ung. Så nu blir han konvalicent i två månader..

En positiv händelse är att Scarlette är hemma igen =) Det känns såå bra! Tack till Linda Sundström som har haft henne senaste månaderna.. Hon har haft det kanonbra! Jag hade velat bjuda på lite bilder, men jag är inte riktigt överens med min nya telefon än :( Det går bra att lägga ut bilder på facebook, men inte via bluetooth.. Någon som vet hur man gör?? Hjälp...

Imorgon ska jag rida tillsammans med Sandra innan jag åker till jobbet :) Det fungerar så bra med Sandra i stallet.. Vi är nog lika noggranna båda två ;) haha

Nikkie har varit på ridskola idag, det gick jättebra.. Nu är det hästbyte till nästa gång. De har samma häst tre gånger i rad. Det är jättebra tycker jag.

Nu är det inte långt kvar till tävlingspremiär.. knappt två veckor. Fyra veckor kvar till kursen för Pether och Sylve, fem veckor kvar till Göteborg Horse Show :) En bra tid framöver som ni ser.

1 kommentar:

  1. Trist med benbiten, men lika bra att den upptäcktes nu om inte annat..

    Kul med tjockishäst hemma! Själv ser jag ju en varje dag, men kan väl vara trevligt för er att se en hos er också.....;)

    SvaraRadera