söndag 2 januari 2011

Nytt år, nya möjligheter :)

Hoppas ni alla hade en riktigt trevlig nyårsafton! Vi var hemma med mamma, pappa o Kristoffer. Vi åt trerättersmiddag och spelade Wii och kort.

Det blev en väldigt lugn kväll.. Vi brukar ha som tradition att fira nyår tillsammans med Jessica o Niklas, men i år var de bjudna på 50-års kalas.. Men till nästa nyår blir det som vanligt igen!

Nyårsdagen hade jag tänkt att ut och rida, men vädret stoppade mig, det var snöstorm :(

Men nu är jag väldigt motiverad till att komma igång ordentligt med alla hästar. När nyår har passerat känns det som att tävlingssäsongen är nära. Jag har stora förväntningar inför den kommande säsongen.




Skywalker ska debutera 1,40 när utomhus säsongen sätter igång. Mitt mål med honom är att försöka kvala till Flyinge igen, till det krävs det två felfria 1,40.
I sommar ska vi även vara med i 7-års championatet på sommartävlingarna på Strömsholm.

Hop-Zan ska ut och hoppa lite 90 cm och 1m, så fort det går att tävla utomhus.



Issy kommer jag att tävla med så länge han finns kvar. Han ska säljas så fort som möjligt. Jag kommer lägga ut lite filmer på honom så småningom.

När jag tittar tillbaka på tävlingssäsongen 2010 så känns det väldigt bra =)

Vi har totalt gjort 42 starter tillsammans.. För att vara en unghäst tycker jag att han har väldigt jämna resultat.. Nedan ser ni hans bästa resultat.. Det sämsta jag har haft med honom är 12 fel, och det var i finalen för 6-åringar i Flyinge..

1.10 en start, en felfri

1.20 14 starter, 10 felfria

1,25 3 starter, 2 med 4 fel, en med 8 fel

1,30 20 starter 9 felfria, 6 med 4 fel

Det var hans bästa resultat, helt godkänt =)
Det jag är mest nöjd med är hans prestation i Flyinge. 4- fel i första kvalet på en väldigt svår bana, helt klart det svåraste han har gått.

Andra dagen kval 2: FELFRI!! Lycka... Jag hade kvalat till final!!

I finalen vet jag inte vad som hände, men det var som att han var trött men ändå inte... Rev 2,4b och 4c, sen hoppade han super resten av banan... Det var lite surt faktist, inför finalen låg vi på en 11:e plats... Men vi slutade på en 44:e plats.
Det är inte fy skam det heller ;)

En 3:e plats bland 7-åringarna i Hammarö..





Lägger ut mina favoritfilmer från 2010...

Men nu blickar vi framåt mot 2011!!

God Fortsättning på er alla trogna läsare!!

Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar