måndag 10 januari 2011

Licens löst för TIRK

Dagen har varit bra idag, Jag, Cissi och Sandra red ut på en varsin häst på morgonen, det gick jättebra. Tror att Cissi har en ny favorit i stallet ;) (hop-zan) han är såå otroligt snäll!!

När vi kom tillbaka gjorde jag o Sandra iordning en häst till och red ut igen, den här gången på lite mer "taggade" hästar.. Mirantos och Walle :) Men kul var det... tills två snorungar kom och körde traktor och gasade när de körde förbi oss... Walle blev rädd och hoppade rakt ut på åkern :( Tänk att man ska behöva möta idioter överallt :( SUCK!!

Nåja nog om det, när vi var klara med allt så åkte jag till Bea (min hästmassör) och red hennes 4-åring.. Han var väldigt laddad.. blev massor av bocksprång mm ;) Ganska kul faktist.. Så länge man sitter kvar alltså. haha

På lördag blir det en resa till ridhuset med ett gäng hästar för att hoppa =) Skoj..

Nu har jag löst min licens.. Nya klubben för mig blir Tierps Ryttarklubb.. Det ska bli jätteroligt.. Har redan fått datum för två kursdagar för Sylve Söderstrand, som tirk står för.. Vi får även klubbjacka, schabrak, mössa, täcke.. Hoppas det är flera som hänger på deras bra erbjudande =)

Första tävlingen blir redan den 6 februari med Walle och Issy i Högbo!! Kul va??


Söta Issy <3


Bildbevis på att Sandra red idag...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar