fredag 7 januari 2011

Glad!!

Just nu flyter allt på väldigt bra :) Jag mår bra, hästarna verkar må väldigt bra :) Då ska man väl inte klaga!

Det har blivit mycket ridning hemma i snön, bäst att passa på, ridhuset hinner dom lessna på iallafall..

Nu börjar hästarna komma igång ordentligt, bara Hop-Zan som man märker att han har sina "slöa" dagar... Men det är tillåtet när man precis är fyllda 4 år!

Skywalker känns bättre än någonsin! Så klart: vi har våra duster när det är dax att rida ut, han tror att han kan göra som han vill ;) Men inte med mig på... att han ens testar fortfarande?? Sist skulle vi gå in på en annan väg, och där var det en liten snövall, den va farlig!! Så han kastade sig bakåt ut i vägen, och där kom det en bil... åhhh vad arg jag blev... Det är ju lite farligt faktist! och det är bara dumheter... Men efter det gick han som en klocka, blinkade inte ens när en skogshuggare fällde träd 25 m från vägen vi red på.. Vi avslutade uteritten med att bli jagade av en skällande hund..

Imorgon kommer Lisa och rider Issy tillsammans med mig och Walle. Trevligt!!

Nu börjar det även bli dax att åka till ridhuset och hoppa, jag kommer att åka till TIRK framöver. Tyvärr är inte den nya ägaren i Pålsbo intresserad av att man kommer och rider där.. 60 kr per gång och häst.. Ni kan ju tänka er vad det blir om man rider mycket!

På söndag ska Sandra skifta hästar igen, då kommer Mirantos hit, Alfons och Viggo åker hem, sen får vi se när Prince kommer....

Nej nu drar det ihop sig till Let`s Dance premiär :)

Trevlig Helg!!

Kram


Nikkie fick för sig att rida idag, ramlade av två gånger, haha


Nikkie utvänt i bilen


Smörjkroken (tom) kl 12,00, då var även stallet klart och hästarna ridna, bra jobbat!



Alla använda träns tillbaka på sin plats



Sadlarna smörjda igen, snön vräkte ner när vi red så det var bara att putsa



Jag och Issy i snöstormen ;)



Cissi och Hop-Zan



Nikkie och jag hade roligt med Hop-Zan



Nikkie i skottkärran, hahaha



Walle och jag på en uteritt med konditionsträning

5 kommentarer:

  1. Man landar mjukt i snön när man ramlar av åtminstone. Inte för att jag provat och hoppas att jag slipper! (fast så tramsig som Zeppolin var igår med överskottsenergi i kroppen så vet man aldrig.. längtar inte direkt till årets första galopp. ;p) :p

    SvaraRadera
  2. hahaha, det är bara roligt att ramla av i snön ;) Nu tycker jag att du ska komma och hälsa på Hop-Zan och se honom riden :D

    SvaraRadera
  3. Utvänt?
    Vad är det för norrländska, Pernilla?

    Hahahaa... Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. hahaha... hmmm ska man kalla det "tierpska" ;) hihi

    SvaraRadera
  5. Vad jag hört - kommer utvänt från Söderfors /ewa

    SvaraRadera