torsdag 14 april 2011

Välkommen till världen!!

Klockan 23,20 igår kväll kom denna lilla hingst till världen :D Jag hade ju beställt ett sto, men denna krabat fick mig såklart att smälta på en gång..

Han har inte fått något namn ännu, men vi funderar =) Någon som har något bra förslag kanske??

Allt gick relativt bra, vi hade en veterinär på plats som kunde rycka in med lite hjälp, han hade lite svårt att börja dia eftersom han är ganska stor.. Men vi gav honom råmjölk i flaska, sen klarade han sig själv.

Det blev inte många timmars sömn för mig inatt, men åkte iallafall iväg och tävlade idag med Walle och Issy. Jag är sååå nöjd med båda hästarna. Issy hade ett stopp o ett ner, Walle var felfri och kom på en 17:e plats av ca 140 starter.. Båda hoppade 1.20 idag. På lördag ska Walle gå 1,30 :)

Nu ska jag sooova... natti natti ;)

Tyvärr så är bilderna i omvänd ordning, så börja nerifrån..

Kraaam
















6 kommentarer:

  1. Hej!
    Hur gullig som helst!!
    Skönt att allt gick bra.
    Visst var det Pessoa som är pappa?
    Då tycker jag han ska få heta Rod Rigo;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!!!
    De är så jäkla härliga de där små rackarna! Rod Rigo var ju lattjo.

    Scarlette Knight?
    Scar of Pessoa?

    Kram på dig och grattis till ännu fler framgångar på tävlingsbanorna!

    // Mikaela

    SvaraRadera
  3. Grattis! Han ser superfin ut! Vad var det för stam på den lilla krabaten? :P

    SvaraRadera
  4. Den här gången hade jag ingen dröm om fölning och namn, dessutom är nollställd i huvudet just nu så härifrån blir det inga namnförslag iallafall. ;)

    Men bedårande söt är han!

    SvaraRadera
  5. åååh vilken gullig. man smälter ju:)

    SvaraRadera
  6. Här kommer stammen på Rod-Rigo..

    Pessoa VDL-Scarlette-Ahorn

    Pappan Pessoa är efter Animo-Nimmerdor-Ladykiller xx

    SvaraRadera