måndag 2 juli 2012

Sundsvall Lördag!

Jag hade bestämt redan innan att åka hem redan på lördagen eftersom 1.20 gick som sista klass på söndagen.

Tyvärr så regnade det hela natten till lördagen så banan var mer eller mindre som en leråker att rida på. Jag beslöt mig för att stryka Hop-Zan eftersom han kändes lite trött redan på fredagen. Det var nog ett klokt beslut av mig!

Avelle fick hoppa däremot, det var som att hoppa en 1.30, lång bana 11 hinder och 13 språng, hon kändes jättefin, men hon rev dom tre sista hindren, inga grova rivningar bara rullade av bommarna lite fint. Hon måste ha blivit trött på slutet så det där lilla extra som behövdes fanns inte. Hon behöver stärkas mycket mera.

Det är så tråkigt med det här vädret... Man vet ju inte om man vågar anmäla till fler grästävlingar...

Nu ska iallafall Hop-Zan vila i tre veckor :) Det kommer göra honom gott!!

Avelle ska jag fortsätta att träna styrka på, mycket bommar och studs på rakt spår och på volt!

Snart kan man förhoppningsvis ut och galoppera på nyslagna vallar också. Det kommer att göra susen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar