torsdag 12 juli 2012

Scarlettes fina avkommor :)

Indo-Letto född 2012 e: Indoctro-Scarlette-Ahorn

Idag har jag hämtat hem Scarlette och Indo-Letto från Gurresta :) Hon kollades igår på 30 dygn och är fortfarande dräktig :) Duktiga Scarlette!! Allt har gått väldigt smidigt, hon tog sig på första insemineringen med Boss VDL som är efter Indoctro-Nimmerdor (superstam) det här är minst lika spännande som Indoctro själv :)

Nu står hon hos Hasse i Skållbo, där har vi haft flertalet hästar :) Där har dom det jättebra! Nu blir hon kvar där till slutet på augusti, sen ska dom hem och tränas inför fölmönstringen :) Vi ska träna Indo-Letto att gå i fölträns och grimskaft, även lite lätt löshoppning tillsammans med Scarlette. Inget ska vara främmande för honom. Han är en riktig tuffing!!

Samtidigt som jag lämnade dom där så hälsade jag självklart på fina Rod-Rigo :) Oj vad stor han har blivit!! Jättefin för att vara åring.. Jag tycker att 1-åringar brukar se tunna och allmänt tråkiga ut, men inte han. Han hade jättebra hull och var lika social och trevlig som vanligt!

Jag tar hem honom i början av oktober och börjar jobba lite lätt med honom :) Det ser jag verkligen fram emot! Sen blir han hemma någon månad och sen ska jag hitta någon bra lösdrift till honom över vintern tillsammans med jämnåriga. Det är viktigt att dom får leka och ha roligt, samt stärka sig som häst innan den riktiga inridningen startar nästa höst.




Rod-Rigo e: Pessoa VDL- Scarlette-Ahorn



Nu är det god natt... Imorgon är det jobb 9-19 för min del, sen ska jag hem och rida Avelle :)

Sov Gott :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar