måndag 16 juli 2012

Äntligen!!


Hej på er!!

Idag har jag hoppat Avelle :) Jag har inte hoppat henne sen Sundsvall. Jätteroligt var det!!

Det kändes riktigt bra. Började med att hoppa studs på volt. Sen hoppade jag ett räcke med bom före och en upphöjd bom bakom så att hon inte hoppar så långt, det tyckte hon var lite jobbigt, men hon gjorde det väldigt bra när det blev lite högre.

Avslutade med att hoppa en kombination med oxer och ett räcke, den hoppade jag från båda håll. Gjorde den ganska kort för att hon ska backa av ordentligt.

När jag hade hoppat klart så red jag lite lösgörande i trav, flytta bakdelen, volter, skänkelvikningar osv.. Hon var riktigt lösgjord och fin på slutet :)



Hop-Zan är nu inne på sin sista vecka på vilan. Imorgon ska han börja skrittas. Tänkte att han skulle få skritta ut 45 minuter varje dag fram tills dess att jag börjar rida :)

Premiär blir på söndag! Han verkar pigg och glad!!

Annars rullar det på som vanligt, väldigt mycket jobb de närmaste två veckorna, men det är bara roligt när lönen kommer :)

Kram

1 kommentar:

  1. Så lite så :) Hur länge har Hop_zan vilat?

    SvaraRadera