torsdag 5 juli 2012

Stalltvätt!

Hej på er!!

Ursäkta min frånvaro... Igen... Men det är mycket nu. Jag har jobbat dygn.. Idag har hela dagen ägnats åt stallet som skulle högtrycktvättas :) Det är mer jobb än vad man tror att tömma ett stall. Herregud vad med grejor man har!

Jag började med att mocka ur två bäddar, sen sopade jag hela stallet, tömde på alla mina och Sandras saker, det var inte lite! Sen täckte Pelle in all el och div andra saker som skulle skyddas mot allt vatten.

Nu en hel dag senare är stallet färdigtvättat, ursopat på vatten och färgrester! Nu har vi ställt in värmefläktar och en avfuktare för att vi ska kunna sprutmåla tak och väggar imorgon. Vi har fått låna en färgspruta som ska vara tillbaka imorgon lunch. Så det är bara att börja tidigt imorgon bitti :)

Galler och träväggar ska målas med pensel, så det börjar vi med imorgon kväll :)





Hästarna: Ja det finns inte så mycket nytt att skriva... Hop-Zan vilar, Bosse går lite lätt och inväntar veterinärbesök på måndag. Avelle ska vila över helgen när vi måste ha all tid till målning. Hon har ingen inplanerad vila så det blir nog jättebra med bara några dagar!

Jag har ju glömt att tala om hur nöjd jag är med ridbanan!! Det känns skitbra!!

Jag ska försöka hinna med bloggen i helgen, men jag lovar inget, all ledig tid läggs på målning! Jag jobbar dygn i helgen också :)

Ps: Jag har en plats för in/tillridningshäst nu och hela hösten om intresse finns :) Ds

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar