onsdag 6 april 2011

Markne träning

Dagen började med att jag försov mig, Nikkie hann med skolbussen iallafall. Men min tidsplan sprack... Jag hade tänkt hinna rida en häst innan jag skulle åka och träna. Men hann inte, jag mockade en box iallafall.

Åkte och tränade för Pether, det tar ca 2 timmar att köra. Träningen var som vanligt väldigt bra. Mycket markarbete, som är så viktigt. Det är bra med tränare som är noga med sånt tycker jag. Du måste ha en lösgjord häst för att kunna hoppa större hinder. Tror nog att vi red fram nästan en timme :) Sen hoppade vi en bana, det gick ut på att vi skulle rida hästarna ställda till antingen höger eller vänster emot hindren så att dom var loss och sen kunde hoppa avspänt över. Det fungerade väldigt bra =) Sånt här gör man bara på låga hinder. Peter sa att en rakställd häst är en stark häst, och det stämmer väldigt bra in på Skywalker iallafall.

Det känns bra att man får nya saker att träna på hemma till nästa gång, sen att man får kvitto på att man har tränat rätt är ännu roligare!!

När jag kom hem var det bara att mocka resten av stallet, Pelle var snäll och hjälpte mig.. Hungrig var jag också, så det blev en kycklingsallad :D

Nu ser jag fram emot tävling med Issy på söndag, sen åker jag på kurs hos Sylve måndag och tisdag!

Nu är det snart dax att gå ut och fodra och kvällsmocka..

Trevlig kväll!!

Kram på er...

Idag har vi fått två hagar mindre pga allt vatten... suck!!



Walle efter träningen

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på "eländet"...menar förståss vattenhagarna! Walle ser trött ut.

    SvaraRadera
  2. Ja bilden blev fin, men synd på hagarna... Walle blev trött idag, två timmars ridning sätter sina spår ;)

    SvaraRadera