tisdag 12 april 2011

Hemma med ny härlig inspiration :)

Ja då var vi hemma igen... Kursen har varit fantastiskt bra :) Stort TACK till min klubb Tirk som ordnade den här träningen. Synd att det var många som inte kunde vara med..

Idag hoppade vi lite större hinder, syftet var att hästarna skulle styrketräna och att vi inte skulle hjälpa dom så mycket. Det blir faktist väldigt mycket bättre om man har bakbenen igång och sitter stilla och bara följer hästen :) Det låter väldigt lätt men det är det inte alla gånger ;)

Det jag tar med mig från kursen är att jag ska ha en mera lösgjord häst och att jag ska föjla honom på ett mjukt och fint sätt med mitt överliv. Jag tänker också träna mer på min sits,för den kan man aldrig få för bra..

Summan är att jag är väldigt nöjd med Skywalker, han blir bättre och bättre =)

När jag kom hem så fixade jag stallet, sen åkte jag till tirk med Nikkie.. Hon var såå duktig och galopperade idag :)

Sen red jag Issy, han gick superbra!!!

Nu är jag trött......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar