tisdag 22 februari 2011

Kursdag 3

Banan vi hoppade sista dagen


Sista dagen på kursen var det banhoppning. Ni ser hindren på bilden ovanför.. Banan började i höger varv, vänder in från långsidan och hoppar hindret med vågplank, vänster tillbaka och hämta upp räcke med vattenmatta, galoppera långsidan ner, hoppa trekombinationen, vänd sedan in efter vattenmattan och hoppa oxer, vänd in från kortsidan och hoppa naturhindret, fortsätt ner över vattenmatta, sen snett igenom över våghindret, böjt spår ner till naturhindret, avsluta med trippelbarren. slut...

Kanske inte låter så svårt men man var tvungen att ha fullt focus hela tiden.. Hindren kommer väldigt fort, vi hoppade banan två varv utan att vila, det va jobbigt, hindren låg på ca 1.30.

Hur som helst så är jag väldigt nöjd med kursen.. Jag åker gärna tillbaka snart igen.

Idag har jag hämtat hem lastbilen, Tettes kille Björn hjälpte oss med att få igång den idag!! Det var guld värt! Tack Björn!!!
13 mars ska vi lämna in den på verkstad för genomgång..

Nu är det bara tre dagar kvar tills vi åker till Göteborg, det ska bli såå roligt :D

Nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen.

Kram och God Natt

Ivan lagar mat :)


Ivan


Jag och Sylve försöker få ut "pinnarna" till iläggsskivan.. Vi lyckades till slut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar