tisdag 8 februari 2011

En härlig dag i solen

Idag har det varit en härlig dag! Började den med att Sandra och jag red ut på varsin häst, jag red Issy och Sandra Walle. Det blev en tur i skogen med en hel del galopp! Hästarna skötte sig bra. Issy hade väldigt bråttom på hemvägen bara..

Sen fixade vi stallet, åt lunch, grejade mer i stallet....

Nikkie har ridit idag också, hon var jätteduktig!! De fick träna på arbetstrav, sitta ner i sadeln, hon klarade det riktigt bra tycker jag. Trodde hon skulle studsa runt i sadeln men hon satt väldigt bra =)

Nu på kvällen åkte jag med Sandra ner till tirk när hon skulle träna för första gången sen hon krossade foten! De skötte sig bra =)

Imorgon blir det uteritt med båda hästarna, nu är det jättebra underlag igen när det kom lite snö!

På torsdag kommer Bea och ska kolla att hästarna känns bra.

Nu räknar jag ner dagarna tills det är dax att åka till jump club och träna!! Det ska bli så roligt och nyttigt!! Fem dagar i rad kommer jag att rida för Sylve, gissa om jag kommer vara trött ;) haha men vad nyttigt det kommer vara.

Nu är det dax att krypa i säng snart.. Sov gott!!


Nikkie och Pepsi


Hop-Zan med snygg bandagering ;)


Såren har läkt väldigt fint!




Lunchfodringsdax haha alla sätt är bra!

2 kommentarer:

  1. Bandaget var inge vidare - Hop-Zan är faktiskt en kille. Men det ser ut som det har läkt bra.

    Alla sätt är bra utom de dåliga :) Helt rätt.

    SvaraRadera
  2. Han gillar faktist rosa!! Men snart är det din tur att komma och promenera med honom... Nu är han inte så rolig längre.. haha

    SvaraRadera