torsdag 12 april 2012

Peter Eriksson träning!

Nu är den här dagen snart slut, den har varit låång :)

Bosse skötte sig bra på träningen idag. Vi började med att trava bommar, travhoppa små hinder. Jag red i en unghästgrupp eftersom jag tycker att Bosse är "grön" men vi hade nog kunna varit med i en grupp med lite äldre hästar.

Jag fick mest träna på att han skulle vara mer framme för skänkelt och ta större galoppsprång. När han blir lite spänd så blir hans galopp lite "struttig" och då kommer han mera uppåt än framåt i galoppen.

Jag fick till det riktigt bra på slutet och han hoppade en liten bana helt framme för skänkeln till bettet. Härlig häst måste jag säga. Han är väldigt ambitiös och gör sitt bästa jämt :)

Han kommer att bli jättefin när han blir tillräckligt stark!



Fick väldigt positiva kommentarer av Peter för min ridning, det är alltid roligt! Han tyckte även att Bosse var en jättefin häst med mycket hopp i sig, och att han är försiktig! Vad mer kan man begära av en unghäst? Jag gillar honom skarpt :)

Det är härligt att ha så fina hästar i stallet, alla är roliga att rida :) Det gör allt arbete så mycket lättare!

Imorgon blir det uteritt på Bosse och Skywalker, sen ska jag ta rätt på allt från dagens träning, måste försöka hålla det snyggt i sadelkammaren nu när vi har städat och putsat varje dag :)

Filmen på Hop-Zan håller på laddas ner, så den kommer ut ikväll eller imorgon bitti, så håll ut!

Slut för idag, tack för idag!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar