söndag 15 april 2012

Jagat häst!


Dagen har rullat på som vanligt, nästan iallafall. Jag skulle ta in Walle för att rida, då passade Hop-Zan på att smita ut i öppningen. Han följde dock inte med in i stallet, utan han sprang bort till de andra hästarna i hagarna längre bort och hade allmänt roligt!
Så fort jag närmade mig så stack han, han tyckte nog att vi skulle leka jaga..
Bilarna som åkte förbi körde väldigt försiktigt, det var ju tur för han drog några repor ute på vägen också.
Vi höll på så här säkert i en kvart, sen kom Sandra med en havrehink och då kom han på en gång! Knäpphäst!

Chester har lämnat stallet idag, tyvärr så kunde han inte gå i hage utan att demolera den varje dag. Man kan ju inte ha en häst stå inne 24 timmar om dygnet heller. Så tyvärr var det den enda utvägen.

Vi får väl se hur länge boxen får vara tom ;)

Walle och Bosse är ridna idag, båda gick bra. Walle hostade lite, tror att det beror på väderomslagen hela tiden, han är lite överkänslig för sånt!

Bosse var pigg och glad :)

Hop-Zan har ju som sagt motionerat sig själv idag ;)

Imorgon är jag själv i stallet, men jag ska rida två och mocka åt alla hästar, Sandra slutar i skolan sent imorgon.

Nu ska jag åka till jobbet.

Ha en trevlig fortsättning på denna soliga söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar