torsdag 19 april 2012

Hästarna

Hej bloggen!

Nu är vi hemma igen! Kommer ett inlägg om Pop Explosion senare :)

Nu till dagen med mina fina....

Det blev hoppning på schemat med Walle och Bosse, jag har nämligen kommit med med alla hästar till tävlingarna på Rådmansö på lördag :) Jätteroligt! Därav hoppning idag.

Började med Bosse, han var pigg i början (nästan för pigg) han fick hoppa ur sig energin på låga hinder, sen blev det bättre.

Började värma upp på ett räcke med travbom, bra för hästarna att få tänka lite själva. Båda gjorde det jättebra.


Fortsatte sedan med en galoppbom, ett kort galoppsprång till räcke. Samma gjorde jag till en oxer sen. Jag tränade samma saker hemma hos Linda, nu gick det mycket bättre. Båda hästarna backade av fint själv. Walle var mest pigg och glad idag, det gillar jag, han har inte varit sig själv senaste tiden. Han är väldigt känslig för väderomslag och pälssättning/pälsfällning. Så är han kvar hos mig nästa säsong så kommer han få börja tävla senare när allt sånt är avklarat!


Jag avslutade med att hoppa två enkelhinder med lång anridning, lite högre.

Jag är supernöjd med båda hästarna! Plus i kanten till båda idag.

Hop-Zan fick vila, imorgon ska han trimmas lite lätt på banan. De andra ska lösgöras :)


Det var min dag i stallet!

Måste även skriva ett STORT tack till Mathilda som hjälper mig varje dag i stallet :) Du är guld värd!!

Idagkom Mikaela och hjälpte till också, perfekt eftersom vi hade ont om ttid!

Imorgon är det en ny dag att sätta klorna i! Det kommer bli en bra dag :)

Kram på er alla trogna läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar