tisdag 3 april 2012

Boucheron :)

Jag är jättenöjd med kvällens träning! Bosse skötte sig bra, övningarna var svåra och han har förmodligen aldrig gjort något sådant.

Vi hoppade en serie på medellinjen, först tre travbommar sen en studs med två kryss, ett galoppsprång till ett räcke, vidare ett galoppsprång till en oxer, vidare till ett räcke, två galoppsprång. Han var lite "vinglig" till en början igenom serien, men blev bättre och bättre.
I ridhuset fanns även en oxer och ett räcke, travbommar och galoppbommar. Vi satte ihop en bana på slutet med korta vägar, långa vägar, avsaktningar och galoppfattningar. Som sagt det var inte helt lätt, men Bosse kämpade på väldigt bra :)

Jag fick avsluta med att hoppa ett räcke och en oxer på lång anridning.
Fick bra tips från Linda, ett som jag verkligen ka träna på är att galoppera mycket mer.. Då fick jag en häst som var framme till bettet och hoppade runda språng :)

På torsdag åker jag hem till Linda och hoppar tillsammans med henne med Walle och Hop-Zan :) KUL!!

Bosse nöjd efter dagens träning :) Jag med!!
Nu måste jag ut och fodra!!

Kram och god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar