onsdag 3 augusti 2011

Markarbete, hinder, sitsträning på schemat idag.

I dag jobbade vi vidare på det som vi gjorde igår, men med lite mera hoppning! I dag hade jag dressyrspö för att väcka upp min lilla björn som har gått i ide. Sylve sa: Din häst är som en elev i klassrummet som sitter och läser tidningen i stället för att lyssna på läraren ;) haha det stämmer verkligen. Slökorv. Efter ytterligare fem minuter sa Sylve: Nu har han lagt ifrån sig tidningen och efter ytterligare fem minuter; Nu är han med på lektionen.

Summan av detta är att jag är alldeles för snäll, jag måste ta fram lite attityd i min ridning. När jag gjorde det, blev det andra bullar! Det är så roligt att komma på kurs och få tillsägelser. Jag behövde en spark i rätt riktning och det fick jag verkligen idag!

Jag måste även förbättra mina händer. Vara mer mjuk och följsam och rida med mera ben i stället! Riktigt bra hemläxa.

På eftermiddagen fick Walle även gå ett sitsträningspass på lina med mig och en tjej till. Det är jag väldigt nöjd med. Jag fick beröm för en bra sits och position, men måste få fram mina höfter lite längre fram i sadeln.

Nu har jag lovat mig själv att jag ska göra den här sitsträningen minst två ggr i månaden. Pelle ska få den äran att longera mig =)

Jag har det väldigt bra här med God mat och trevligt folk :)

En investering jag ska göra till lastbilen nästa år är - en AC, det är fruktansvärt varmt här inne. Hoppas nu att det inte blir så dyrt.

Nu ska jag gå och ta en behövlig dusch, sen blir det Ivans goda mat igen!!

Kolla - Det är inte så att man går in i lastbilen och svalkar sig direkt ;)


Sylves fina utebana, fina hinder är det här också..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar