torsdag 25 augusti 2011

Träning

Var totalt slut när jag kom hem från träningen :) - Orkade inte ens blogga igår

Träningen gick jättebra! Tomas red Walle första dagen för att känna hur han var, det är bra att han red eftersom då kan han hjälpa mig ännu mera.

När jag sedan hoppade upp kändes han som en helt ny häst. Det han gjorde var egentligen ganska enkelt, han fick honom att gå fram för skänkeln :D Såna små detaljer som egentligen är självklara, men när man rider mycket själv som jag gör är det lätt att komma in i en ond cirkel och tro att det är bra. Men nu har jag fått väldigt mycket tips och råd :)

Dag 2 hoppade vi bana, Walle var fin och framme för skänkeln redan från start. Det kändes väldigt enkelt att rida på hinder för att han var så lätt att reglera.

Nu ser jag fram emot tävling i Sala - lördag och söndag. Jag kommer ha hjälp av Tomas på framhoppningen vilket känns bra.
Jag startar en 1.20 på lördagen, jvill bara få en bra och rytmisk runda, det är också bra att gå ner i klasserna ibland. Han har gått rätt stort senaste tiden. Söndagen har jag anmält till 1.20 och 1.30, men startar nog bara 1.20.

Jag lämnade också av Plexus hos Tette, han fick gå i en stor hage tillsammans med Eros som är en 4-åring. Han såg ut att trivas bra på en gång =)

Tomas och Skywalker



Plexus och Eros





Plexus i stor hage =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar