söndag 14 augusti 2011

Upp som en sol....

Jaha, med vad ska jag börja? Startade 1.35 igår (lördag) Fick en riktigt bra runda i fas 1, felfritt :) Första hindret i andra fasen låg jag lite stort och Walle vågade inte riktigt hoppa av, så han tänkte stanna men ångrade sig i sista sekunden och hoppar. Då händer det som inte får hända, säkerhetsskållorna på bakbommen löser inte ut :o Vilket gör att han knäcker bommen med sina bakknän :( Stackare. Han gjorde sig inte illa, som tur var :) Jag hoppade ett hinder till som var en kombination, han nådde inte fram till b-hindret, han bromsade in lite fint till det. Då valde jag att utgå, hoppade ett räcke för att kolla att han inte hade blivit rädd, men det gick bra! Men som sagt, han gjorde en grym runda i första fasen :)

I dag gick jag ner och red en 1.25, fick hjälp av Tette på framhoppningen, behövde lite pepp idag!! Började bra inne på banan men vid hinder nr 6 gjorde jag en riktig tabbe, kom stort och Walle stannade. Jag tänkte: Vad f-n håller jag på med? SKÄRPNING!!! Jag tog mig i kragen och hoppade klart banan på ett bra sätt! Bra avslutning iaf, nu är jag väldigt taggad att åka och träna, vill bara mer just nu!! Jag kommer åka hem till Tette och träna en tid framöver nu, det känns som ett väldigt klokt val!

Good Bye :)

Skywalker på morgonpromenad.



Tette och Lutricia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar