tisdag 9 augusti 2011

Hundvalp, ridläger och hästar :)

Hej =) Förlåt att jag inte har bloggat de senaste dagarna, men det har varit fullt upp. Hundvalp, Nikkie på ridläger, hästarna mm mm. Men roligt är det. Ella är jätteduktig. Pelle har gjort en liten hundgård till henne, precis utanför huset och hon bara älskar att vara där. Det gör ju att hon kan vara ute hela dagarna :) Självklart är hon med oss och springer lös på gården också. I går så var hon ute på ridbanan och hade ett "race" det var väldigt roligt att se ;)

Nikkie är på dagridläger måndag-torsdag, hon börjar kl 9 och slutar kl 16:00.. Igår var hon väldigt nöjd när hon kom hem. Men hon hade saknat Ella!! Så det blev lek i över en timme, sen somnade Ella gott i sin korg.

Jag trimmade båda hästarna i går och det kändes bra. Har börjat att ställa lite högre krav på Hop-Zan nu och han verkar tycka att det är helt okej =)

I dag ska jag hoppa lite små hinder hade jag tänkt. Walle behöver inte hoppa så mycket eftersom han har varit på kurs.

Tävlar på Kråkhoppet här i Tierp fredag-söndag =) Skoj!!

I morgon ska jag köra iväg Scarlette och Rod-Rigo hem till Hasse, han bor nära Berkingebadet. Det är där Rod-Rigo ska tillbringa hela vintern tillsammans med en annan jämnårig hingst. Eftersom jag själv inte har något bete så passar det bra att dom får åka dit nu, när det har lugnat sig med broms.
Hop-Zan gick också där som föl så jag vet att dom blir väl omhändertagna =)

Nu ska jag gå och få något i magen. Har gjort en smarrig ost och skinksallad.

Kram på er!!

Hunden som bara älskar sin korg och att vara ute hela dagarna :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar